Co to jest superfood? Jak tanio wzbogacić codzienną dietę o superżywność?

Co to jest superfood? Jak tanio wzbogacić codzienną dietę o superżywność?

Tematyka superfood jest znana wśród osób, które interesują się dietami i zdrowym odżywianiem, jest dla nich wręcz chleb powszednim, ale czym jest i z czym to się je?

Superfood to najzwyczajniej w świecie superżywność, która charakteryzuje się wysoką wartością odżywczą. Do głównych produktów, które w tejże kategorii się znajdują zalicza się przede wszystkim amarantus, komosa ryżowa, nasiona goji, żeń-szeń, echinacea, nasiona acai oraz zielony jęczmień. Jednak to nie są tylko „egzotyczne” produkty, ponieważ do kategorii superfoods zalicza się także to, co znajdziemy w większości pobliskich marketów, między innymi jest to cebula,  jarmuż, czosnek a także jagody. Każdy z tych produktów trzeba analizować oddzielnie, nie należy wrzucać ich do jednego worka, ponieważ charakteryzują się one wyjątkowymi, ale jednak indywidualnymi wartościami.

Do głównych zalet superfoods należą ich właściwości zdrowotne, a w dzisiejszych czasach, kiedy mnóstwo produktów nafaszerowanych jest rożnego rodzaju „ulepszaczami” warto żyć zgodnie z zasadą „wiem co jem”. Superżywność w szczególności odznacza się dużą zawartością witamin i składników mineralnych, błonnika pokarmowego, przeciwutleniaczy, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, aminokwasów, enzymów oraz białka. Ale co to znaczy dla mnie, jako przeciętnego konsumenta? Otóż to, że wspomagają leczenie i zapobiegają powstawaniu mnóstwo chorób. Nie należy jednak stawiać znaku równości pomiędzy superżywnoścą a niską kalorycznością, ponieważ to, że są one niezwykle zdrowe, nie oznacza także, że powinny być spożywane w nadmiernej ilości. Podstawą zdrowego odżywiania jest przede wszystkim różnorodność oraz odpowiednie zbilansowanie diety.

Kilka słów o najpopularniejszych jak dotąd produktach z grupy superfoods:

1. Jagody goji- czyli czerwone diamenty Wschodu, dieta wzbogacona o ten produkt pomaga wyregulować pracę serca, ciśnienie krwi, a ponadto poziom cholesterolu i cukru.

2. Komosa ryżowa- czyli inaczej quinoa wytwarza bogate w skrobię nasiona. Jest źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, wielu witamin i składników mineralnych.

3. Zielony jęczmień- aktualnie to jeden z produktów, który szczególną popularność zdobywa u osób odchudzających się. W jego składzie dominuje beta-karoten oraz mnóstwo witaminy C.

4. Jarmuż- jest warzywem kapustnym, szczególnie znanym jako składnik wielu koktajli. Jako superfood jest on niezwykle bogaty w składniki odżywcze, do których zalicza się beta-karoten, błonnik, białko, wapń, mangan, potas magnez, miedź czy żelazo.

Superfoods jest to superżywność, która bogata jest w wiele wartości odżywczych, dzięki czemu ma tak zbawienny wpływ na nasz organizm. Mogą być naprawdę wartościowym dodatkiem do dań, jednak warto także pamiętać o tym, żeby nie tylko na nich opierać swój jadłospis. W odpowiedniej diecie bowiem najważniejsza jest różnorodność i rozwaga. Dieta powinna być zróżnicowana i odpowiednio zbilansowana, żeby ta superżywność nie była jedynym elementem naszej diety. Warto więc pamiętać o tym, żeby do naszych codziennych dań wprowadzić produkty bogate w witaminy i minerały, bowiem superfoods to jedzenie, które leczy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.