Dieta wegańska – czego nie może w niej zabraknąć?

Dieta wegańska – czego nie może w niej zabraknąć?

W ostatnim czasie bardzo modna stała się dieta bezmięsna oraz wykluczająca całkowicie produkty pochodzenia zwierzęcego takie jak: mleko czy jajka. Taka decyzja może nieść za sobą wiele korzyści zdrowotnych jednak trzeba pamiętać, że wykluczenie z diety niektórych składników może z biegiem czasu doprowadzić do poważnych niedoborów w organizmie. Niewłaściwie zbilansowana dieta może poważnie zaszkodzić zdrowiu dlatego warto zadbać o to, aby wyłapać potencjalne składniki odżywcze, których może brakować naszemu organizmowi na diecie roślinnej. Zobacz, na co warto zwrócić uwagę w szczególności i co suplementować będąc na diecie wegańskiej.

Witamina B12

W warunkach naturalnych witamina B12 jest obecna tylko w żywności pochodzenia zwierzęcego. Jak wiadomo, na diecie wegańskiej zupełnie nie spożywa się takich produktów, dlatego może dojść do poważnych niedoborów w organizmie. Osoby, które chcą zostać weganami, powinny sięgnąć po suplementy, które zawierają w sobie tę witaminę. Niedobór witaminy B12 może powodować anemię oraz dysfunkcje neurologiczne. U osób, które mają poważny niedobór tej witaminy, mogą wystąpić takie objawy jak: zmęczenie, mrowienie, drętwienie, a nawet niewyraźne widzenie.

Żelazo

Kolejnym związkiem, którego nie powinno zabraknąć w ciele żadnego człowieka, jest żelazo. Występuje ono w dwóch formach – hemowej i niehemowej. Forma hemowa jest o wiele bardziej biodostępna, jednak występuje głównie w produktach pochodzenia zwierzęcego. Wychodzi więc na to, że weganie mogą spożywać je głównie w formie niehemowej.

Będąc na diecie wegańskiej, warto zadbać o to, aby nie utrudniać wchłaniania żelaza do organizmu. Absorpcję tego związku można zwiększyć, chociażby dzięki dodatkowi witaminy C w diecie. Nie musi być ona podawana w formie leków i suplementów. Wiele warzyw i owoców zawiera witaminę C, więc warto uwzględnić je w diecie roślinnej. Mowa tu, chociażby o czerwonej papryce. Na poprawę wchłanialności żelaza wpływa też rezygnacja z picia napojów, które zawierają kofeinę.

Suplementy w diecie wegan

Dieta roślinna uważana jest przez wiele osób za jedną z najzdrowszych na świecie. Trzeba jednak pamiętać o tym, że wiele składników odżywczych po prostu nie występuje naturalnie w owocach i warzywach, a jedynie w produktach pochodzenia zwierzęcego np. mięsie i jajach. Aby nie doprowadzić do powstania niedoborów w organizmie, należy zaopatrzyć się w zdrowe suplementy.

Niektóre z nich prócz uzupełnienia niedoborów witamin i minerałów w naszym ciele mogą pomóc w walce ze wstydliwymi problemami. Jeśli Twoim największym kompleksem jest rozmiar przyrodzenia, to możesz spróbować suplement http://memberxxl.eu/. Wykonany jest w 100% z naturalnych składników i jest bezpieczny dla organizmu. W składzie znajdują się wyciągi z roślin, dlatego suplement ten odpowiedni jest dla wegan i wegetarian.

Jeśli chcesz uporać się ze swoim problemem w szybki i przede wszystkim bezpieczny sposób to ten suplement może Ci w tym pomóc. Wystarczy, że poczekasz kilka tygodni na pierwsze efekty, a jak wskazują opinie wielu klientów, które są ogólnodostępne w internecie – są one spektakularne. Wystarczy regularnie zażywać suplement.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.