Nowoczesna technologia, wykorzystywana między innymi przez takie platformy, jak https://mprofi.pl/, ma ogromne znaczenie w biznesie. Pozwala zwiększyć efektywność w pracy, zautomatyzować proste, ale czasochłonne i uciążliwe zadania, a także zapewnić jeszcze wyższą jakość produktów i usług. Jest również istotna, jeśli chodzi o komunikację z klientami – czy to obecnymi, czy potencjalnymi.
Jest wiele sytuacji, w których firma musi dotrzeć do klienta. Choćby po to, aby poinformować go o statusie zamówienia, specjalnej ofercie, wyprzedaży czy innych tego typu kluczowych wydarzeniach. Jak mają się do tego krótkie wiadomości telefoniczne, nazywane w skrócie SMS-ami? Czy warto z nich korzystać?
Zastosowanie SMS-ów w nowoczesnym biznesie
Obecnie większość osób nie rozstaje się ze swoim smartfonem ani na krok. Z biznesowego punktu widzenia to bardzo dobrze, ponieważ oznacza to, że praktycznie w każdym momencie można do takiej osoby dotrzeć – i najprawdopodobniej bardzo szybko odczyta ona ewentualną wiadomość.
Dużą zaletą SMS-ów jest fakt, że docierają do celu nawet, gdy odbiorca nie jest połączony z Internetem. Oznacza to, że ich skuteczność bardzo wysoka. Istnieją oczywiście pewne ograniczenia, przede wszystkim w zakresie długości wiadomości, natomiast nie zmienia to faktu, że w wielu sytuacjach to właśnie SMS-y będą optymalną metodą komunikacji z klientem.
Sprawdzą się przede wszystkim wtedy, kiedy ważne jest przekazanie jakiejś wiadomości jak najszybciej, a także to, aby z jak największym prawdopodobieństwem została odczytana. Bardzo często stosuje się je do informowania o:
- przecenach
- nowych produktach
- statusie zamówienia.
SMS-y idealnie nadają się także do wysyłania wszelkiej maści przypomnień. Czy to o spotkaniu, czy rezerwacji lub konieczności wniesienia jakiejś opłaty. Ludzie mają z natury dziurawą pamięć, co niekiedy działa na niekorzyść firm (np. klient nie przyjdzie na umówioną wizytę i przez kilka godzin firma nie zarabia). Wysłane odpowiednio wcześniej przypomnienie SMS-owe ma więc ogromną wartość.
Platformy SMS można wykorzystać na różne sposoby
Platformy SMS z reguł pozwalają zarówno na wysyłanie, jak i odbieranie wiadomości. Pozwala to na prowadzenie z klientem zarówno komunikacji jednokierunkowej, jak i dwukierunkowej (a więc np. przeprowadzanie ankiet lub zapisów na jakieś wydarzenie).
Szerokie możliwości integracji platform SMS z innymi narzędziami pozwalają na automatyzację, która jeszcze kilkadziesiąt lat temu mogłaby się wydawać wręcz niemożliwa. Nic nie stoi obecnie na przeszkodzie, aby ustalić, żeby przykładowo po otrzymaniu odpowiedzi na SMS-a od klienta, jej treść została przekazana do jakiejś bazy danych lub komunikatora.
Co ważne, chociaż wszystkie wymienione dotychczas rozwiązania są bardzo nowoczesne, to jednocześnie nie są szczególnie trudne we wdrożeniu. Przeciwnie, większość przedsiębiorców powinna sobie z tym bez problemu poradzić. W Internecie dostępne jest wiele zasobów, w tym szczegółowych poradników i instrukcji, dzięki którym cały proces staje się jeszcze łatwiejszy.