Sprzedaż subskrypcyjna – przewidywalne przychody i większa lojalność klientów

Sprzedaż subskrypcyjna – przewidywalne przychody i większa lojalność klientów

Tradycyjne programy lojalnościowe mają za zadanie zwiększyć lojalność klientów. Badania Deloitte pokazują, że większy potencjał ma sprzedaż subskrypcyjna. Czy wynika to z rosnącego zainteresowania samych klientów? Nie. Zdecydowanie większe znaczenie ma to, że niemal połowa Polek i Polaków odczuwa korzyści finansowe z tego modelu. Sprzedaż subskrypcyjna zwiększa też przewidywalność przychodów firmy, a w połączeniu z systemem rezerwacji wizyt online pozwala skutecznie zarządzać kalendarzem i zasobami.

Subskrypcja zwiększa lojalność i wydatki klientów

Subskrypcja może Ci się kojarzyć wyłącznie z platformą do słuchania muzyki lub oglądania ulubionych seriali i filmów. Wcześniej prenumerata była obecna przede wszystkim w kioskach – dzięki temu w korzystniejszej cenie miało się dostęp do ulubionego czasopisma. Potencjał abonamentu jest jednak znacznie większy i z powodzeniem możesz go wykorzystać w branży usług, w tym wellness.

Subskrypcja zwiększa przywiązanie klientów i klientek, a tym samym ich wydatki na daną kategorię produktów lub usług. Co więcej, umożliwia skuteczniejszą personalizację usługi, czego dzisiaj oczekuje wielu odbiorców. Jednak o popularności subskrypcji nie decyduje wygoda, jak do tej pory intuicyjnie podejrzewaliśmy. Niemal połowa Polek i Polaków korzysta po prostu z atrakcyjnych zniżek i ofert specjalnych. Niska cena może zresztą zachęcić klientów do przejścia do konkurencji. Zastanów się więc, czy nie będziesz jedną z pierwszych osób wśród swojej konkurencji, która wprowadzi sprzedaż subskrypcyjną – jeśli tak, będziesz mieć większą szansę na sukces.

Dlaczego warto wprowadzić model subskrypcyjny

Załóżmy, że uczysz języka obcego. Oferujesz klientom lekcje stacjonarne i online, na które mogą się zapisywać poprzez system rezerwacji wizyt. Każdorazowo muszą się jednak umawiać na spotkanie i je opłacać. Możesz im to ułatwić – większość klientów nie nauczy się języka obcego podczas jednej lekcji, więc śmiało możesz im zaproponować subskrypcję usługi. To doskonałe rozwiązanie właśnie wtedy, gdy klienci kupują coś, z czego i tak planują korzystać regularnie. Przed Tobą pięć powodów, dla których warto wprowadzić ten model sprzedaży:

  • zmniejszysz ryzyko, że klienci zrezygnują nagle z Twoich usług,
  • zwiększysz przewidywalność przychodów, a to ułatwi Ci planowanie wydatków i rozwoju firmy,
  • dostosujesz się do realnych potrzeb klientów poprzez propozycję płatności jednorazowej lub cyklicznej,
  • jeśli oferujesz usługi premium, to model subskrypcyjny pozwoli Ci utrzymać poczucie klienta, że zyskuje dostęp do czegoś wartościowego, przygotowanego specjalnie dla niego,
  • spersonalizujesz usługi, dzięki czemu Twoja firma zyska w oczach klientów na wartości – zaproponujesz klientom doświadczenie, którego nie oferuje konkurencja.

Oczywiście wdrożenie nowego modelu wymaga rozwagi i dostosowania rozwiązania do specyfiki Twojej firmy. Jeśli jednak zintegrujesz subskrypcję z systemem rezerwacji wizyt online, ułatwisz sobie obsługę abonamentowych klientów. Automatyzacja pozwoli Ci odzyskać czas, który do tej pory trzeba było poświęcać na zarządzanie kalendarzem, regulowanie płatności i zdobywanie nowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.