Jak dobrze poprowadzić live na Instagramie?

Jak dobrze poprowadzić live na Instagramie?

Autentyczność przekazu to jedna z cech, jakie cenimy w internecie najwyżej. Szczególnie chętnie obserwujemy te profile w mediach społecznościowych, które dostarczają nam nie tylko starannie przemyślane i dopracowane treści, lecz również wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich odbiorców, np. poprzez serię Q&A czy live na Instagramie. Dlaczego warto zastanowić się nad tą formą promocji swoich mediów społecznościowych?

Live na Instagramie jest coraz popularniejszy

Podczas spowodowanej pandemią koronawirusa izolacji, popularność treści wideo oraz transmisji live na Instagramie i w pozostałych portalach społecznościowych poszybowały do góry o 70%. Co więcej, nic nie wskazuje na to, aby trend ten miał się w najbliższym czasie odwrócić. Ciekawe i profesjonalne live na Instagramie to doskonały sposób na rozwój marki osobistej bądź firmy. Należy podkreślić jednak, że sukces można osiągnąć wyłącznie dzięki połączeniu spójnej strategii, kompetencji zespołu, wykorzystaniu odpowiednich narzędzi i atrakcyjnych materiałów wideo.

Live na Instagramie, czyli marketing konwersacyjny

Komunikacja na linii marka-odbiorca w mediach społecznościowych może odbywać się w oparciu o dwa założenia. Pierwszym z nich jest tworzenie treści, które nie „wiążą” nadawcy z odbiorcą – w momencie ich publikacji, osoby obserwujące profil nie muszą korzystać z telefonu czy nieustannie odświeżać informacje na firmowym profilu. Przykładem tego typu treści są zwłaszcza wszelkiego rodzaju posty na profilach w social media, wpisy na firmowym blogu czy wideo na portalu YouTube.

Drugą grupą treści są materiały, które obligują użytkownika do aktywnego uczestnictwa w nadawaniu danej treści. Warto podkreślić, że ich udział nie musi być ograniczony wyłącznie do biernej konsumpcji treści – widzowie transmisji mogą mieć niebagatelny wpływ na jej przebieg. Przykładem tego typu relacji są m.in. transmisje live na Instagramie i Facebooku czy streamy na Twitchu. Dlaczego warto zdecydować się na takie działanie?

Promocja produktu, promocja specjalistów

Live na Instagramie to doskonała okazja do pokazania jakości i funkcjonalności swoich produktów w praktyce. Element ten jest nieoceniony zwłaszcza w przypadków sklepów e-commerce, które mają ograniczone możliwości promowania oferty poza strefą wirtualną. Decydując się na tego typu działania, należy pamiętać o odpowiedniej reklamie m.in. poprzez utworzenie stosownego wydarzenia – niezbędne jest również zapewnienie odpowiedniej oprawy technicznej oraz moderacji treści publikowanych przez osoby oglądające transmisję.

Spotkania na żywo to również doskonała okazja do zaprezentowania ludzi odpowiedzialnych za dany produkt – ich autorytet i doświadczenie może okazać się kluczową kartą przetargową dla wszystkich niezdecydowanych. Inicjatywy, takie jak Q&A, dostarczają nam również wielu ciekawych informacji na temat oczekiwań klientów względem naszego produktu, które możemy wykorzystać w późniejszym czasie.

Przekaż live na Instagramie w ręce doświadczonego zespołu

Szukasz marki, która zapewni Ci pełne wsparcie w prowadzeniu komunikacji na Instagramie? Skontaktuj się ze specjalistami marki Frank&Greg – agencji social media, która oferuje szeroki wachlarz usług dla marek pragnących zwiększyć swoją widoczność na portalach społecznościowych. Już dziś wypełnij brief i dowiedz się, jak wiele możesz zyskać na profesjonalnej obsłudze kanałów, takich jak Instagram czy Facebook.

Źródło: Agencja Social Media Frank & Greg

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *